5docs B.V., gevestigd te (5646 HX) Eindhoven, aan de Vluttersveen 25 (hierna: “5docs”), streeft ernaar haar dienstverlening zo goed mogelijk vorm te geven. Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft met betrekking tot het handelen of nalaten van 5docs of haar medewerkers. Iedereen die betrokken is bij de diensten van 5docs en daarover ontevreden is, kan een klacht indienen. Als uw klacht niet op te lossen is middels een onmiddellijke correctie, een gesprek of een toelichting van de betreffende medewerker, dan is deze klachtenregeling van toepassing.
Het doel van deze klachtenprocedure is om op een zorgvuldige en uniforme wijze klachten te registreren en af te handelen, en om oorzaken weg te nemen. Indien nodig zal 5docs adequate en preventieve maatregelen nemen om herhaling te voorkomen.
Klacht
Een klacht in het kader van deze regeling betreft iedere uiting van onvrede door of namens een belanghebbende inzake de dienstverlening, één van de medewerkers of een door 5docs ingeschakelde derde.
Klager
De persoon die de klacht indient.
Medewerker
Iedereen die werkzaam is bij of voor 5docs.
Klachtenbehandelaar
De verantwoordelijke voor de klachtenafhandeling. Dit betreft niet de medewerker tot wie de klacht zich richt.
De klachtenfunctionaris van 5docs is bevoegd tot behandeling van de inkomende klachten. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, en betreft nooit te persoon waarop de klacht betrekking heeft. De klachtenfunctionaris rapporteert aan de directie van 5docs.
Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, dient de klacht te voldoen aan de volgende vereisten:
Uw klacht kunt u schriftelijk of digitaal indienen. U kunt uw klacht per post toezenden aan 5docs, onder vermelding van het volgende adres: Vluttersveen 25, 5646 HX te Eindhoven. Uw klacht kunt ook digitaal indienen, door uw klacht toe te zenden aan klachten@5docs.nl.
Nadat de klachtenbehandelaar de mate van gegrondheid van de klacht heeft vastgesteld, ontvangt u uiterlijk binnen drie weken na ontvangst van de klacht een schriftelijk antwoord waarin de voorgestelde oplossing of de te nemen maatregelen worden vermeld. Tevens wordt u gewezen op de verder te volgen procedure indien u het niet eens bent met de voorgestelde afhandeling van de klacht.
Als u het niet eens bent met de schriftelijk voorgestelde afhandeling van uw klacht, kunt u dit binnen één maand na ontvangst van de uitspraak schriftelijk kenbaar maken aan de directie van 5docs. In dat geval ontvangt u binnen twee weken na ontvangst van uw klaagschrift een definitieve beslissing van de directie van 5docs.
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u zich tevens wenden tot de Geschillencommissie Arbodiensten. De Geschillencommissie Arbodiensten kan uw klacht niet in behandeling nemen indien deze ziet op medisch inhoudelijke beslissingen over arbeids(on)geschiktheid, het advies hierover aan de werkgever of advies over keuringen. Indien uw klacht betrekking heeft op het medisch advies van de bedrijfsarts of van de door de bedrijfsarts ingeschakelde deskundigen, dan kunt u een second opinion aanvragen bij een andere bedrijfsarts. U kunt tevens een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV.
De klachtenbehandelaar beoordeelt of er naar aanleiding van de klacht maatregelen genomen dienen te worden om herhaling van de omstandigheden die tot de klacht hebben geleid te voorkomen. Deze maatregelen worden vastgelegd.
De klachtenbehandelaar analyseert ieder jaar de klachten, en beoordeelt of er trends zichtbaar zijn. Tevens onderzoekt de klachtenbehandelaar of eventuele corrigerende maatregelen hebben geleid tot tevredenheid, en of de preventieve maatregelen tot verbetering hebben geleid.
Overschrijding van enige in deze klachtenregeling gestelde termijnen heeft vanaf het moment van overschrijding van die termijn tot gevolg dat bij het voorleggen van de klacht aan de Geschillencommissie Arbodiensten niet aan de klager kan worden tegengeworpen dat de interne klachtenprocedure nog niet is afgerond, tenzij overschrijding van deze termijn in overleg met de klager heeft plaatsgevonden en de klager met de overschrijding van de termijn heeft ingestemd.
Iedereen die bij de behandeling van de klacht betrokken is, is tot geheimhouding verplicht ten aanzien van alle gegevens waarvan hij het vertrouwelijke karakter kent of vermoed, tenzij een wettelijk voorschrift hem verplicht de gegevens bekend te maken.
Copyright © 5 Docs